Membicarakan Terjadinya Sesuatu Di Era Lalu


Dialog 1. What Time Did You Get Up Yesterday?
(Pukul Berapa Kamu Bangun Kemarin?)

Bob : Bill, can you a me a your?
Bill, dapatkah engkau memmenolong aku?

Bill : Yes, of course. What can I do for you?
Ya, tentu. Apa yang sanggup saya lakukan?

Bob : I have an English assignment. I have to write people's activities in the past and what time they did their activities. Do you mind if I interview you?
Saya punya kiprah bahasa Inggris. Saya harus menulis apa yang dilakukan orang di waktu lampau dan pukul berapa mereka melakukannya. Apakah engkau keberatan jikalau saya mewawancaraimu?

Bill  : No, not at att. Go ahead.
Oh, sama sekali tidak. Silakan.

Bob  : Thanks. Let's start from your activities yesterday and the time when you did them. What time did you get up yesterday?
Terima kasih. Kita mulai dengan kegiatanmu kemarin dan waktu engkau melakukannya. Pukul berapa engkau bangkit kemarin?

Bill : I got up at 5 a.m yesterday.
Saya bangkit pukut 5 pagi kemarin.

Bob : What did you do after you got up?
Apa yang engkau lakukan sehabis bangun?

Bill : After I got up, I took a bath.
Sesudah bangun, saya mandi.

Bob : What time did you take a bath yesterday?
Pukut berapa engkau mandi kemarin?

Bill : I took a bath from a quarter past five to half past five in the morning?
Saya mandi dari pukul 5.15 pagi hingga dengan pukuL 5.30 pagi.

Bob : What did you do after you took a bath?
Apa yang engkau lakukan sehabis mandi?

Bill : After I took a bath, I had breakfast.
Sesudah mandi, saya sarapan.

Bob : What time did you have breakfast?
Pukul berapa engkau sarapan?

Bill : I had breakfast at a quarter to six, and then went to campus at half past seven in the morning.
Saya sarapan pukul 5.45, dan lalu pergi ke kampus pukul 7.30 pagi.



Bob : What time did you arrive at campus?
Pukul berapa engkau datang di kampus?

Bill : I arrived at 7 a.m.
Saya datang pukul 7 pagi.

Bob : How long were you at campus?
Berapa usang engkau ada di kampus?

Bill : I was at campus for about eight hours.
Saya ada di kampus selama kira kira delapan jam.

Bob : So, you went home at 3 p.m.
Jadi, engkau pulang ke rumah pukul 3 sore.

Bill : Yes, that's right.
Ya, benar.

Bob : What did you do in the afternoon at home?
pa yang engkau lakukan pada sore hari di rumah?

Bill : I took a nap for about two hours.
Saya pulas siang selama dua jam.

Bob : What about your parents? What time did your father get up?
Bagaimana dengan kedua orang tuamu? Pukul berapa ayahmu bangkit pagi?

Bill : He got up at half past five a.m.
Dia bangkit pukul 5.30.

Bob : What time did lie take a bath?
Pukul berapa ia mandi?

Bill : He took a bath at a quarter to six a.m.
Dia mandi pukul 5.45 pagi.

Bob : What time did he go to office?
Pukul berapa ia berangkat ke kantor?

Bill : He went to office at half past seven a.m.
Dia ke kantor pukul 7.30 pagi.

Bob : And what time did your mother get up?
Dan pukul berapa ibumu bangkit pagi?

Bill : She got up at a quarter past four a.m.
Dia bangkit pukul 4.15.

Bob : What time did she take a bath?
Pukul berapa ia mandi?

Bill : She took a bath at half past four a.m.
Dia mandi pukul 4.30 pagi.

Bob : What time did she go to office?
Pukul berapa ia berangkat ke kantor?

Bill : She went to office at half past nine a.m.
Dia ke kantor pukul 9.30 Pagi.

Bob : OK, Bill. I think it's enough. Thanks.
Baiklah, Bill. Saya kira cukup. Terima kasih.

Bill : You're welcome, Bob.
Sama-sama, Bob.

Dialog 2. What Time Was The Seminar Yesterday?
Pukul Berapa Seminarnya Kemarin?

Reni : Hi, Tasa.
Hai, Tasa.

Tasa : Oh, hi Reni. How's life?
Oh, hai Reni. Apa kabar?

Reni : Great. Thanks. Tasa, I dropped by your house yesterday but you were out. What did you do yesterday?
Baik. Terima kasih. Tasa, kemarin saya mampir ke rumahmu tapi engkau tidak ada di rumah. Apa saja yang engkau lakukan kemarin?

Tasa : Oh, I was very busy yesterday. I had a lot of activities from the morning to the evening. I attended the seminar in the morning, wentto the club meeting in the afternoon, attended my friend's wedding party and had a family gathering in the evening.
Oh, saya sangat sibuk kemarin. Banyak sekali yang saya lakukan dari pagi hingga malam. Saya menghadiri seminar pada pagi hari, pergi ke rapat klub pada sore hari, menghadiri pesta ijab kabul mitra saya dan hadir pada program keluarga pada malam harinya.

Reni : Wow, what a busy day.
Wow, sungguh hari yang sibuk.

Tasa : Yes. A busy and tiring day.
Ya. Hari yang sibuk dan melelahkan.

Reni : What time was the seminar yesterday?
Pukul berapa seminarnya kemarin?

Tasa : The seminar was at 9 a.m.
Seminarnya pukul 9 pagi.

Reni : What time was the seminar over?
Pukul berapa seminarnya selesai?

Tasa : It was over at 1 p.m.
Selesainya pukul 1 siang.

Reni : Then, what time was the club meeting?
Lalu pukul berapa rapat klub nya?

Tasa : The club meeting was at half past two p.m.
Rapat klub itu pukul 2.30 sore.

Reni : What about the wedding party? What time was the wedding party?
Bagaimana dengan pesta pernikahannya? PukuL berapa pesta pernikahannya?

Tasa : The wedding party was at 7 p.m.
Pesta pernikahannya pukul 7 malam.

Reni : What time was the family gathering?
Pukul berapa kumpul-kumpul keluarga?

Tasa : The family gathering was at 9 p.m.
Kumpul keluarganya jam 9 malam.

Reni : Wow. That's why I couldn't meet you or contact you all day long yesterday.
Wow. Itulah yang menciptakanku susah menemui dan mengontakmu sepanjang hari kemarin.

Tasa : Yes' I was very very busy yesterday.
Ya. Saya super sibuk kemarin.


LihatTutupKomentar